[p. 401]

MVIII

Lettres exemptant les officiers du Parlement de Poitiers de contribuer à une aide octroyée au roi par les états assemblés à Bourges.

  • B X1a 8604, fol. 60 v°
  • a P. Guérin, Archives historiques du Poitou, 26, p. 401
D'après a.

Charles, par la grace de Dieu roy de France, aux commis à imposer et asseoir en nostre païs de Poictou l’aide à nous presentement octroyé par les gens des trois estaz de nostre royaume, à l’assemblée par eulx faicte en nostre ville de Bourges1, salut. Comme par noz lettres à vous adressans pour mettre sus le dit aide, soit mandé y asseoir tous noz officiers et autres personnes, savoir vous faisons que, pour certaines causes à ce nous mouvans, nostre entencion n’est pas que au dit ayde soient assiz ne imposez noz amez et feaulx conseillers les presidens, conseilliers, greffiers et notaires servans en nostre Parlement à Poictiers, et noz advocat et procureur general, et noz huissiers ou dit Parlement, et pour ce les en exemptons par ces presentes. Si vous defendons, par ces mesmes presentes, que ne les y asseez ne souffrez estre assis ne imposez aucunement, ne pour ce leur estre fait aucun empeschement. Donné à Bourges, le xxiiiie jour de janvier l’an mil iiiic vint et deux, et le premier de nostre regne2.

Ainsi signé : Par le roy, J. Chastenier.

Collatio facta est cum literis originalibus penes curiam existentibus.


1 L’historien de Charles VII ne dit qu’un mot de cette assemblée d’états que le roi présida à Bourges, en janvier 1423, et qui avait été convoquée d’abord à Issoudun, et donne comme chiffre de l’aide consentie, 1,000,000 de livres. (M. de Beaucourt, Hist. de Charles VII, t. II, Le roi de Bourges, p. 58 et 631.)

2 Ces lettres sont imprimées dans le recueil des Ordonnances des rois de France, t. XIII, p. 14.